Thursday 9 January 2014

PROGRAM MAJU DIRI 2014

Selamat kembali ke sekolah kepada semua warga SKS2BK daripada percutian yang panjang. Sesi persekolahan telah dimulakan pada 2 Januari 2014 yang lalu. Dengan semangat yang jitu sudah tentu menjadi motivasi buat semua murid untuk menimba ilmu pengetahuan yang baharu. 

Sebelum kita pergi lebih jauh lagi, Unit Bimbingan & Kaunseling di bawah bimbingan Pn. Azean bt. Othman akan menjalankan Program Maju Diri (PMD). Program ini akan dijalankan pada minggu kedua sesi persekolahan 2014. Bermula pada 8, 9 dan 10 Januari 2014, murid-murid Tahap 2 yang terdiri daripada murid-murid Tahun 4, 5 dan 6 akan terlibat secara langsung dengan semua aktiviti yang dirancangkan.

Program Maju Diri dijalankan bertujuan untuk memberikan pendedahan kepada murid tentang potensi diri di samping menunjukkan teknik-teknik belajar yang efektif dan beberapa aktiviti motivasi diri sebelum proses pengajaran dan pembelajaran di sekolah dimulakan. Pada akhir program ini, murid-murid diminta membuat rumusan untuk tujuan penambahbaikan di masa akan datang.  

"SELAMAT MAJU JAYA"

No comments:

Post a Comment